Μεταφερθήκαμε στο www.radiogamma.gr

Θ. Βενιάμης: «3.669 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος, 16,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας» - Όλη η Έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2014‏!

Αρκετά ικανοποιητικά παρέμειναν τα στοιχεία της ελληνικής ναυτιλίας το 2013, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη, στα όσα αναφέρει στην Ετήσια Έκθεση για το έτος 2013-14 (ολόκληρη η έκθεση στο επισυναπτόμενο αρχείο).

Eπιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη, http://metaforespress.gr

Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, "το 2013 τα οικονομικά στοιχεία του υπό ελληνική σημαία στόλου παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά. Παρά την
ύφεση, υπερπροσφορά χωρητικότητας, ασταθή ναυλαγορά, μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και σε αριθμό πλοίων.

Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 802 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 41.829.594 gt. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.

Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 261,6 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (σε gt).

Ο ελληνόκτητος στόλος, υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ, αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 18,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 23,32% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 13,81% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).


Στα 371 πλοία οι παραγγελίες, στα τέλη του 2013

Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκ. dwt.

Από τα πλοία αυτά, 149 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 18,32% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 58 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 25,94% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 51 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 14,24% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).

Επίσης, 169 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 5 άλλα πλοία.

Οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2013 εξακολουθούν να υποδηλώνουν μία τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένα πλοία όπως τα LNG/LPG, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Αναγκαίο το σταθερό οικονομικό και θεσμικό περιβάλλον

Έχουμε λοιπόν το προνόμιο να κατέχουμε αυτή τη μεγάλη ναυτιλία, όχι τυχαία αλλά ως αποτέλεσμα μιας μακράς και σταθερής ναυτιλιακής παράδοσης, που έχει καταφέρει να μεταλαμπαδεύσει τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα και τεχνογνωσία από γενιά σε γενιά. Οι δεσμοί μας με τη χώρα μας είναι στενοί, καθιστώντας τη ναυτιλία αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας, ιδίως όταν εδρεύει στον εθνικό χώρο.

Οι δεσμοί αυτοί δεν πρέπει να υπονομεύονται ούτε να χαλαρώσουν αλλά η ναυτιλία να αποτελέσει κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, κοινό όραμα και στόχο όλων. Μην ξεχνάμε όμως το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η επιχειρηματικότητα αναπτύσσεται και προοδεύει μόνο σε σταθερά οικονομικά και θεσμικά πλαίσια, συμβατά με τις συνθήκες του διεθνούς ανταγωνισμού". 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.